Întrebări frecvente

Asistentul meu este cu mine la fiecare nunta pe care o fotografiez, el nu are rol de fotograf desi poate prelua acest rol in orice moment in cazul in care eu patesc ceva pe durata evenimentului. In general rolul lui este de a ma ajuta cu partea logistica. Este recomandat un fotograf suplimentar, complet dedicat, pentru nuntile cu un numar mare de invitati (peste 250 de invitati) sau logistica foarte complicata (diferite parti ale zilei care se întâmpla simultan dar in locatii diferite).
Da, sunt dispus sa fotografiez evenimente care au loc si in afara orasului meu natal, atat in Romania cat si in strainatate. Din 2005 si pana in prezent eu si echipa mea am fost solicitati sa documentam diverse evenimente, cu precadere fotografie de nunta in Bucuresti, Sinaia, Campina, Valenii de Munte, Predeal, Buzau, Pitesti, Ramnicu Valcea, Brasov, Sibiu, Ramnicu Sarat, Focsani, Constanta, Sighisoara, Sibiu, Medias, Gura Humorului, Suceava, Timisoara, Cluj Napoca, Bacau, Onesti, Belgia, Spania. Turcia. Bineinteles ca in functie de distante vor exista costuri suplimentare cu combustibilul, diurna si cazarea. Pentru Bucuresti nu percepem costuri cu transportul.
De cand am inceput sa fotografiem evenimente am folosit numai echipamente profesionale, bazate pe brand-ul Nikon, tocmai pentru a fi siguri ca vom putea sa punem in practica toate ideile noastre si mai ales ca nu vom avea surprize neplacute cum ar fi defectarea acestora sau pierderea datelor de pe carduri. Avem intotdeauna o camera de back-up la fel de performanta ca cea principala, iar datele sunt tinute in siguranta in doua sau trei locuri diferite.
Sigur ca da! Fiecare imagine pe care o primiti va fi editata manual, una câte una, dpdv al contrastului, balansului de alb si luminozitatii, desigur in viziunea mea. Fotografiilor incluse in album li se vor aplica corectii suplimentare, daca este cazul.
Desi in acest moment locuiesc in Ploiesti, am fost peste tot în lume pentru a fotografia nunti. În Spania, Turcia, Dubai, Belgia, in toata Romania si multe alte locuri. Imi place foarte mult sa calatoresc, sa schimb locatiile de nunta, asta ma ajuta sa nu ma plictisesc, sa fiu tot timpul creativ. Costurile legate de calatorie si cazare vor fi suportate de voi.
Sunt fotograf si nu ofer servicii video, insa va recomand sa contactati un videograf experimentat.
Sigur ca da! El este prezent la toate evenimentele fotografiate de mine. Asistentul nu are rol de al doilea fotograf, asistentul este acolo sa-mi ofere o mâna de ajutor. Asistentul are grija de echipamentele mele, aseaza lumina la biserica sau in orice alt moment din timpul nuntii, mai exact el face tot ce este necesar pentru a-mi usura munca si astfel eu pot fi cat mai creativ.
Sunt multe locuri unde nu este necesar un astfel de permis insa daca doriti ca sedinta foto sa se realizeze intr-un muzeu sau intr-o cafenea este necesar de un accept din partea conducerii. Ne putem sfatui inainte de eveniment referitor la locatia potrivita sedintei foto, insa daca este necesar un permis special, de acesta va veti ocupa dumneavoastra.
Marea majoritate a fotografiilor livrate vor fi color deoarece eu iubesc culorile, acesta fiind un lucru caracteristic stilului meu, insa la cerere, contra cost, acestea pot fi livrate si alb-negru.
Fotografiile in format digital vor fi predate initial prin intermediul unei galerii online private, in termen de maxim 60 de zile lucratoare de la data evenimentului. Dupa predarea fotografiilor, veti avea grija sa faceti selectia pentru album in maxim 15 zile lucratoare.
Toate materialele livrate vor fi la rezolutie de print si nu vor avea semnatura mea pe ele..
Numarul fotografiilor livrate difera in functie de tipul evenimentului, dinamica acestuia, numarul de invitati, etc. In general la o nunta cu 200 de invitati predau 800 de fotografii iar la un botez 400. Desigur poate diferi in functie de fiecare eveniment in parte. In timpul evenimentului se vor realiza imagini suficiente pentru ca selectia finala facuta de client sa contina cele mai bune imagini. La maxim o saptamana de la terminarea evenimentului contractat, mirii vor primi absolut toate fotografiile realizate de echipa noastra, la o rezolutie destul de mica dar totusi suficienta pentru a face o selectie a fotografiilor pe care urmeaza sa le editam. Procesul de editare dureaza intre 4 si 8 saptamani de la primirea selectiei. Daca pachetul ales contine si album, atunci acesta va fi prioritar, iar selectia de fotografii (maxim 100-120 de fisiere) care vor fi incluse in acesta va intra imediat la editat (pentru album editarea va fi mult mai profunda) astfel incat albumul sa fie gata cat mai repede (maxim 3-4 saptamani de la primirea selectiei). Pentru ca stim cat de mare este curiozitatea, va vom trimite cat de repede putem prin transfer electronic o selectie de maxim 50 de fotografii editate care le vom posta pe facebook si blog-ul nostru.
Dreptul de autor înseamna ca eu sunt creatorul imaginilor si ca eu “detin” drepturile de autor. Vânzarea sau obtinerea drepturilor de autor nu este posibila, dar veti avea posibilitatea de a va printa imaginile dvs. in cate exemplare doriti.
Fisierele brute, needitate, nu sunt disponibile pentru vizualizare sau cumparare. Este ca si cum i-ai cere lui Brâncuși, piatra neslefuita a unei viitoare opera de arta! Imaginile selectate pentru editare si livrare finala reflecta standardele mele foarte înalte si nu sunt pastrate dupa predarea imaginilor editate. Daca doriti neaparat sa primiti si fotografiile brute, in format RAW, este posibil contra unui cost de 300 euro.
Prezenta mea la oficierea starii civile intr-o alta zi decat cea a nuntii este posibila, cu mentiunea ca acest serviciu se trateaza independent de marele eveniment. Pentru detalii suplimentare va rog sa solicitati o oferta.
Din moment ce veti avea acces la fisierele dvs. digitale, puteti comanda print-uri în orice laborator. Va sugerez sa printati prin laboratorul recomandat de mine, pentru a ne asigura ca acestea trec printr-un proces riguros de control al calitatii.
Numarul fotografiilor incluse in album difera in functie de pachetul ales si de numarul de albume, insa in general pentru un album recomand sa selectati 60 de imagini.
Albumul va avea un design curat, minimalist, astfel incat fotografiile sa fie cat mai mari in pagina.

Sper ca aceste intrebari si raspunsuri sa va faca sa intelegeti modul meu de lucru.

Daca aveti intrebari suplimentare, nu ezitati sa ma contactati.